پاورپوینت با موضوع استراتژی بازاریابی برای مرحله بلوغ و افول بازار

پاورپوینت با موضوع استراتژی بازاریابی برای مرحله بلوغ و افول بازار

قبل از خرید حتما توضیحات را کامل مطالعه نمایید

صفحه اصلی
راهنما
محصولات
لیست فروشگاه ها
درباره ما
قوانین
نقشه سایت
تماس با ما

پاورپوینت با موضوع استراتژی بازاریابی برای مرحله بلوغ و افول بازار

12000 قیمت

پاورپوینت با موضوع استراتژی بازاریابی برای مرحله بلوغ و افول بازار

پاورپوینت با موضوع استراتژی بازاریابی برای مرحله بلوغ و افول بازار

 

 

 

 

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل : .ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد اسلاید : 53 اسلاید

قسمتی از متن .ppt :

استراتژی بازاریابی برای مرحله بلوغ و افول بازار

چالش های استراتژیک بررسی شده

بسياري از مديران؛ به ويژه مديران بازاريابي؛ تمام ذهن خود را مشغول رشد شركت كرده اند. آنها معمولاً بر افزايش سالانه در حجم فروش يا سهم بازار يا هر دو تاكيد مي كنند. اما بزرگ ترين چالش فراوري بسياري از مديران در كشورهاي توسعه يافته در سال هاي آينده؛ پول در آوردن در بازارهايي است كه اگر رشد هم بكنند، كُند رشد مي كنند . بيش تر بازارهاي محصول موجود در ان كشورها در مراحل بلوغ يا افول از چرخه حيات خود مي باشند و از آن جا كه نرخ هاي شتابان تغييرات اجتماعي و تكنولوژيكي موجب كوتاه تر شدن چرخه هاي حيات محصولات مي شوند؛ نوآوري هاي امروز بازارهاي در حال رشد را به سرعت به سمت بلوغ و نهايتاً به سوي پيروي و افول سوق مي دهند.
شركت هايي كه مي توانند از تكان هاي شديد صنعت جان سالم به در برند با كُند شدن رشد بازار با چالش هاي جديدي مواجه مي شوند. همين كه يك بازار بالغ مي شود، حجم كل فروش با ثبات مي شود، و خريداراني كه به قصد تعويض خريد مي كنند در مقايسه با خريداراني كه براي اولين بار اقدام به خريد يك محصول مي كنند، بخش بيش تري از آن حجم فروش را ايجاد مي كنند. بنابراين، يك هدف بازاريابي اصلي تمام رقبايي كه در بازارهاي بالغ فعاليت دارند اين است كه مشتريان فعلي خود را حفظ كنند تا بتوانند يك مزيت رقابتي مهم را كه به تداوم رضايت و وفاداري آن مشتريان كمك مي كند، حفظ كنند. 

چالش های موجود در بازارهای در حال افول

سرانجام اين كه؛ پيشرفت ها و تحولات تكنولوژيكي؛ تغيير ويژگي ها و خصوصيات جمعيت شناختي، سلايق با سبك هاي زندگي مشتريان؛ و توسعه محصولات جايگزين موجب كاهش تقاضاي بيش تر شكل هاي محصول و نام هاي تجاري مي شوند. همين كه يك محصول شروع مي كند به پير شدن و افول؛ مديران شركت با اين پرسش اساسي مواجه مي شوند كه آيا آن فعاليت يا محصول را موقتاً كنار بگذارند يا كاملاً متوقف كنند. متاسفانه، شركت ها گاهي بيش از حد و به قيمت قرباني شدن سودآوري فعلي و به اميد كسب سودهاي ناچيز در آينده؛ بيش از حد لازم از محصولات در حال افول حمايت مي كنند.

تکان شدید: انتقال از مرحله رشد بازار به مرحله بلوغ بازار 

انتقال از مرحله رشد به طرف مرحله بلوغ معمولاً وقتي آغاز مي شود كه بازار هنوز در حال رشد است؛ اما نرخ رشد آن به تدريج در حال كاهش است. اين كم شدن نرخ رشد بازار يا يك دفعه رخ مي دهد يا هم زمان با بروز تغييرات ديگري در بازار و محيط رقابتي روي مي دهد. همان طور كه قبلاً‌ هم گفتيم؛ چنين تغييراتي معمولاً عبارت اند از وجود ظهور ظرفيت مازاد؛ افزايش دشواري حفظ ويژگي هاي متمايز كننده محصول، افزايش شدت رقابت و افزايش فشارها روي هزينه ها و سودها. در نتيجه، اعضاي ضعيف تر صنعت، حين مرحله تكان شديد، يا ور شكست مي شوند يا توسط شركت هاي رقيب بزرگ تر خريداري مي شوند.

دام های استراتژیک موجود در مسیر انتقال

توانايي يك شركت در جان سالم به بردن از فرايند انتقال از رشد بازار به بلوغ بازار، تا حد زيادي به اين بستگي دارد كه آيا آن شركت مي تواند از برخي دام هاي استراتژيك مشترك اجتناب كند يا نه.
مشخص ترين و مشهورترين دام، ناتواني شركت در شناسايي رويدادهايي است كه آغاز دوره تكان شديد را علامت و نشان مي دهند. بهترين راه براي حداقل كردن اثر كُند شدن رشد بازار؛ پيش بيني دقيق زمان كاهش در فروش ها و حفظ ظرفيت توليد شركت در سطحي ثابت است.

دام استراتژيك دومي كه فراوري شركت ها قرار دارد آن است كه يك شركت در ميانه مسير و فرايند انتقال، بدون در اختيار داشتن يك مزيت استراتژيكي مشخص؛ گرفتار مي شود. يك شركت مي تواند حين مرحله رشد باقي بماند و موفق شود؛ حتي اگر محصول آن شركت برتري و تمايزي بر محصولات مشابه رقبا نداشته باشد يا حتي اگر از حيث كم بودن هزينه هاي توليد؛ در آن صنعت سر آمد و شماره يك نباشد. اما حين دوره انتقال؛ وضع كاملاً فرق مي كند.
دام سومي كه وجود دارد ناكامي شركت در شناسايي و تشخيص اهميت رو به زوالِ تمايز محصول و اهميت رو به تزايد قيمت و خدمات همراه آن محصول مي باشد.


خرید

پرداخت آنلاین
mouse corsair

دوره استراتژی قدرتمند PTC

299,000 تومان

مشاهده دوره