پاورپوینت بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و مزیت رقابتی

پاورپوینت بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و مزیت رقابتی

قبل از خرید حتما توضیحات را کامل مطالعه نمایید

صفحه اصلی
راهنما
محصولات
لیست فروشگاه ها
درباره ما
قوانین
نقشه سایت
تماس با ما

پاورپوینت بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و مزیت رقابتی

12000 قیمت

پاورپوینت بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و مزیت رقابتی

پاورپوینت بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و مزیت رقابتی

 

 

 

 

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل : .ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد اسلاید : 64 اسلاید

قسمتی از متن .ppt :

عنوان درس:
مدیریت استراتژیک

عنوان مقاله تدوین شده:

بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و مزیت رقابتی

چکیده مقاله

امروزه مدیریت دانش به عنوان راهبردی برای بهبود رقابت پذیری سازمانی به شمار می آید. 
هدف این مقاله: شناسایی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و ابعاد مزیت رقابتی شرکتها
بدین منظور ادبیات موجود در مورد مدیریت دانش و مزیت رقابتی و همچنین راهبردهای تجاری مورد بررسی قرار گرفته و مفاهیم راهبردی و مدیریت دانش ارائه شده است. 
این مقاله یک روشی نوآورانه در ایجاد مدلی از رابطه بین مدیریت دانش و مزیت رقابتی ارائه می کند. 
در راستای مدل ارائه شده پنج پیشنهاد نیز ارائه شده است.

سوالات تحقیق

آیا رابطه ای بین مدیریت دانش و مزیت رقابتی سازمان ها وجود دارد؟
آیا رابطه ای بین ابعاد مدیریت دانش و ابعاد مزیت رقابتی وجود دارد؟

مقدمه

در سال 1597 فرانسیس بیکن بیان کرد که دانش قدرت است(Barclay, 2000). 
امروزه دانش به عنوان یک دارایی راهبردی برای سازمان ها به شمار می آید، ولی در عین حال مدیریت و ارزیابی آن مشکل می باشد(Shepard, 2000).
بهترین روش برای موفقیت رقابتی در بازار جهانی از طریق برنامه ریزی، بهبود و ارتقای توانایی های رقابتی به دست می آید.
لازم به ذکر است نحوه عمل یک شرکت، صنعت یا سازمان در کسب و به کار بردن دانش می تواند یک عامل رقابتی کلیدی باشد(anonymous, 1995, 19).
مدیریت دانش یک سازمان تنها هنگامی که با تصمیمات راهبردی مرتبط باشد، می تواند پتانسیلی برای ایجاد ارزش معنی دار به وجود آورد. مدیریت دانش آخرین راهبرد در افزایش رقابت پذیری سازمانی می باشد(bell & Jackson, 2001).

استفان دنیینگ (Stephen Denning) می گوید چگونه یک سازمان بروکراتیک بزرگ، دانش را به دست آورده و آن را به کار برده و راهبرد را به طور کامل تغییر می دهد.
 اخیرا مفهوم دانش سازمانی به عنوان یک دارایی راهبردی ارزشمند بسیار رایج شده است(Zack, 1999)
تلاش های مدیریت دانش در درجه اول بر روی توسعه کاربردهای جدید فن آوری اطلاعات تمرکز دارد. 
همچنین رابطه بین دانش و راهبردهای تجاری مورد تاکید قرار گرفته است.

فهرست مطالب و اسلایدها:

چکیده مقاله

سوالات تحقیق

مقدمه

مدیریت دانش

مزیت ها و اهداف مدیریت دانش

مدیریت دانش  و مزیت رقابتی

دانش به عنوان یک مزیت رقابتی

عوامل موجد مزیت رقابتی پایدار SCA

مولفه های استراتژیک یا راههای رسیدن به مزیت رقابتی پایدار

مدیریت دانش و تنظیم راهبردها

راهبردهای مدیریت دانش

رابطه بین مدیریت دانش و مزیت رقابتی

رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و ابعاد مزیت رقابتی

کاربرد مفاهیم مطرح شده در شرکت زیمنس

نوآوری های مقاله تدوین شده

پیشنهادات

منابع


خرید

پرداخت آنلاین
mouse corsair

دوره استراتژی قدرتمند PTC

299,000 تومان

مشاهده دوره