پاورپوینت با موضوع تفسیر قرآن

پاورپوینت با موضوع تفسیر قرآن

قبل از خرید حتما توضیحات را کامل مطالعه نمایید

صفحه اصلی
راهنما
محصولات
لیست فروشگاه ها
درباره ما
قوانین
نقشه سایت
تماس با ما

پاورپوینت با موضوع تفسیر قرآن

12000 قیمت

پاورپوینت با موضوع تفسیر قرآن

پاورپوینت با موضوع تفسیر قرآن

 

 

 

 

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل : .ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد اسلاید : 88 اسلاید

قسمتی از متن .ppt :

تفسیر قرآن

رهآورد موحد بودن

«ريشه همه فضايل و ره‏آوردهاي مثبت علمي و عملي توحيد است؛ چنان‏كه منشأ همه تباهيها و فسادها شرك و الحاد است. از توحيد جز خير نمي‏آيد و از شرك جز شرّ نمي‏خيزد، در دل موحد كه جاي اعتقاد به خداست، بذر فضايل و عقايد و رفتارهاي پاك و خوبيها رشد مي‏كند و همان‏گونه كه فضايل از بالا و رو به بالاست، موحد نيز از بالا و در طي صعود به بالاست و در سرزمين آتشين دل ملحد و مشرك هيچ بذري جز تلخي و زشتي و شرارت به بار نخواهد نشست.
با توحيد است كه عقايد و اخلاق و رفتار جامعه انساني سامان مي‏يابد و بر بنيان محكمِ ايمان به مبدأ و معاد استوار مي‏گردد و بدون اين اصل، هيچ بنايي استوار نخواهد شد. با توحيدِ عاملْ كمبودهاي ديگر موحد جبران مي‏شود و با شركِ عاملْ هيچ عمل صالحي او را نجات نمي‏دهد؛ به همين جهت است كه بزرگ‏ترين ظلم انسان شرك محسوب شده است». 
عبدالله جوادی آملی، توحید در قرآن، ص 559.

انتظار می رود دانش پژوه بعد از پایان درس:

با واژگان آیه آشنا شود.
سخن اصلی و مراد آیه را درک کند.
معنای شهود و انواع آن را بداند.
بتواند معنای جمله «لا اله الا هو» را بیان کند.
تمایز بین شهادت خداوند، فرشتگان و عالمان را بگوید.
دلیل تکرار یگانگی خداوند در آیه را آگاه شود.
معنای عزت و حکمت، و نقش آنها در آیه شریفه را بیان کند.

مقدمه

الأمالي (للطوسي) ؛ النص ؛ ص47
قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ (عَلَيْهِمَا السَّلَامُ): 
مَنْ‏ تَعَلَّمَ‏ لِلَّهِ‏ (عَزَّ وَ جَلَّ) وَ عَمِلَ لِلَّهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ، دُعِيَ فِي مَلَكُوتِ السَّمَاوَاتِ عَظِيماً.

یادآوری:
بررسی تعامل باورها با رفتارها.
اهمیت معرفت و شناخت در طی مسیر و رسیدن به کمال.
تأثیر باور بر کمال انسان با توجه به اتحاد علم و عالم و معلوم.

معنای شهادت: 

مفردات آیه:
شهد: «شهادت»، حضور و ادراك حضوري است، که گاه با حس است كه نازل‏ترين مراتب درجات ادراك حضوري است؛ مانند (وهُم عَلي ما يَفعَلونَ بِالمُؤمِنينَ شُهود)[بروج/7]، (ما شَهِدنا مَهلِكَ أهلِه)[نمل/49] و (وليَشهَد عَذابَهُما طَائِفَةٌ مِنَ المُؤمِنين)[نور/2]؛ 
و زماني شهود قلبي و غيبي است، همچون (كِتابٌ مَرقوم يَشهَدُهُ المُقَرَّبون) [مطففین/20-21]؛ 
همچنين گاهي بر اصل علم اطلاق مي‏شود، هرچند مستند حسّي نداشته باشد؛ مانند گفتار برادران يوسف: (ياأبانا إنَّ ابنَكَ سَرَقَ وما شَهِدنا إلاّ بِما عَلِمنا).[یوسف/81]

واژه شهادت هم در موارد تحمّل رخداد به كار مي‏رود و هم در اداي آن. 
تحمل شهادت، همان ادراك حضوري است و اداي شهادت، خبر دادن از مشهود؛ و چون اداي همان يافته حضوري است، بر آن هم شهادت اطلاق و مثلاً گفته مي‏شود كه «فلاني شهادت داد».


فهرست مطالب و اسلایدها:

واژگان آیه

سخن اصلی و مراد آیه

معنای شهود و انواع آن

معنای جمله «لا اله الا هو»

تمایز بین شهادت خداوند، فرشتگان و عالمان

دلیل تکرار یگانگی خداوند در آیه

معنای عزت و حکمت، و نقش آنها در آیه شریفه

تمرین و سؤالات تحقیقی

 


خرید

پرداخت آنلاین
mouse corsair

دوره استراتژی قدرتمند PTC

299,000 تومان

مشاهده دوره